theresklotter.blogg.se

Jag har valt att starta denna bloggen för att jag skall skriva mera. Få vara kreativ med ord och även bilder. Min familj och vårt hem är det som ligger närmast mitt hjärta. Så det kommer skrivas mycket om familjelivet, inredning, drömmar.

Sockerberoende

Kategori: Allmänt

Den 25 dec börjar jag min resa mot mitt sockerberoende. Jag ser fram emot detta samtidigt som det skrämer mig. jag har påbörjat denna resan så många gånger. Men jag har alltid fallit tillbaka i mitt beroende. Nu har Jag äntligen insett att det är ett beoende och att jag måste ta tag i det för att må så som jag vill må.
 
På jobbet har jag nu berättat att jag kommer att starta denna resan och har skrivit in socker som en allergi på vår lilla allergi lapp. Dem vet nu att jag mår dåligt av sockret och dem kommer att stötta mig. Det känns bra.
 
Till min man har jag lagt korten på bordet. jag MÅSTE göra detta för att orka leva det liv jag vill leva. Det livet som jag längtar efter finns där framme. Men innan jag kommer dit måste jag genomgå ännu en jobbig perid. Men jag vet att det kommer att vara värd det. Jag vet även att jag kommer att fixa detta.
 
Har du eller någon som du känner genopmgått en sockerdetox? Hur gjorde du/ni? Vad var jobbigast/lättast? 
 
Idag är jag tacksam över att jag har människor runt om mig som bryr sig om mig och som vill mitt absolut bästa.
Kommentera inlägget här: