theresklotter.blogg.se

Jag har valt att starta denna bloggen för att jag skall skriva mera. Få vara kreativ med ord och även bilder. Min familj och vårt hem är det som ligger närmast mitt hjärta. Så det kommer skrivas mycket om familjelivet, inredning, drömmar.

Helg, himmelrike eller bara ångest?

Kategori: Allmänt

(null)

Ja då var det helg igen. I ärlighetens namn så vill jag bara att helgen skall försvinna. Visst är ledighet underbart. Men för mig är ledighet lika med godis och mysmat. Och mysmat är det sista jag behöver nu. För jag vet att min sorts mysmat är fulladdad med socker och massa dåliga fetter.

Istället för att sura för att jag inte kan äta det jag tror att jag vill äta så valde jag att åka till återvinningen, fylla på spolarvätska och torka av instrumentbrädan lite trotts att det var becksvart ute så gjorde jag det. 
Har även bytt sängkläder på min sida sängen och lagt dit min nya bäddmadrass. Så nu skall det bli skönt att gå och lägga sig om en stund. Tror nog på att det blir en tidig kväll även ikväll för mig. Sömn verkar vara min bästa vän nu i början av denna lilla resa.


Kommentera inlägget här: